طراحی مناسب یک محصول

طراحی مناسب یک محصول

طراحی محصول

هدف از طراحی محصول ، تولید و اولویت بندی قابلیت هایی است که به طور بالقوه می تواند به کاربران در مطابقت با هدف اعلام شده محصول تحویل داده شود. یا تغییری در اهداف ذکر شده صورت گیرد.

طراح محصول مدت زمان خود را صرفا به فکر ، جریان و تجارب کاربر می دهد ، بدیهی است که  چگونه کاربران باید ، در موارد مختلف در چرخه عمر خود با محصولات متنوع مواجه شوند ، چه چیزی آنها را قادر به انجام این مواجهه می کند ، و چگونه این توانمند سازی کاربران را فراهم می کند.

ارزش این محصول بسیار بالا است. زیرا از تجارب افراد گوناگونی استفاده شده است. چنین طراحی شامل حداقل سه ویژگی می باشد. 

اولین ویژگی این است که از تجربه همه اشخاص استفاده شده است.

دوم اینکه به خاطر استفاده از تجربه های زیاد ، جواب گوی تمامی سلیقه ها می باشد.

سومین ویژگی این است که یک محصول خوب باعث جلب اعتماد مردم می شود.

طراح محصول خوب می داند که اولویت بندی کار ، یک اصل کلیدی است چرا که زمان و منابع کافی برای تمام ایده های امیدوار کننده ای وجود ندارد و کسانی که بیشترین وعده ها را می دهند باید در نظر گرفت. طراح محصول باید به طور مداوم این اولویت بندی محصول را به اهداف کسب و کار این شرکت اختصاص دهد.

طراحی رابط

هدف طراحی رابط ، ترجمه ی قابلیت های مفهومی منتقل شده توسط طراح محصول است که باید به کاربر بازگو کند ، طراحی رابط بیان می کند که چگونه کاربر بهترین عملکرد را از یک محصول داشته باشد. به طور کلی طراح رابط نحوه استفاده از محصول را به کاربر منتقل می کند.

اگر محصول یک وب سایت است ، تمرکز بر تنظیم و تعیین عناصر مختلف در هر صفحه است که کاربر را با اطلاعات و ورودی های صفحه آگاه می کند. اگر محصول نرم افزار تلفن همراه است ، پس از طریق رسانه با نرم افزار آشنا می شوند. و اگر مواد فیزیکی مانند مبل باشد ، یک فرد ویژگی و مواد موجود در مبل را به کاربر می گوید.

طراح رابط خوب متوجه محدودیت ها و فرصت های ارائه شده توسط رسانه های خود می شود و نقش بسیار مؤدبانه ای را در پیش بینی و مطالعه در مورد چگونگی یادگیری (یا ناتوان از یادگیری) افراد در مورد نحوه استفاده از محصول را بر عهده دارد. طراحان رابط قصد دارند اطمینان حاصل کنند که عناصر رابط در کل ، یکپارچه قرار بگیرند تا برای معماران قابل قبول باشد. و این عناصر را به عنوان فریم ها یا سایر مواد با رزولوشن متوسط ​​به طراح بصری ارائه می دهند.

طراحی بصری

هدف طراحی بصری این است که اطمینان حاصل شود که محصول حس کیفیت را به ارمغان می آورد و پاسخ های عاطفی مناسب از کاربران آن را بیان می کند.

طراحی بصری نوع طراحی زیبایی شناختی و ذهنی است ، اما این نیز سریع ترین راه قابل تشخیص است. طراحان بصری از طراحان محصول و رابط هایشان اطلاعات می گیرند ، آنها مسئول ساخت و تحویل اخلاقیات محصول می باشند. آنها بیشتر وقت خود را صرف ساختن عناصر رابط کاربری می کنند که جذاب و مناسب به نظر می رسند تا هدف و ارزش محصول را برای کاربران تقویت کنند ، یک طراح بصری خوب می داند که چگونه یک محصول را بدون ایجاد ویژگی هایی که بیش از حد آشکار باشد ، خشنود کند.

طراح بصری زمان بیشتری را صرف جزئیات می کند، زیرا نزدیک ترین راه به تجربه واقعی کاربر است.

نظر بدهید
بازدید کننده 186
نظر خود را بنویسید
  • اسم :
  • ایمیل :
  • کد امنیتی :
  • نظر شما :